Case Study No.4

Dorothea Hotel, Budapest, Autograph Collection

Vissza az Ügyfeleinkhez

A Koncept egy nagyszabású, látványos projektet hozott létre, amelyben több design-, márkaépítési és kommunikációs terület dolgozott együtt Budapest ötcsillagos Dorothea Hotelének megvalósításán és megnyitásának kommunikációján.

A Dorothea Hotel, Budapest – a Marriott International Autograph Collection portfóliójának részeként – egy ötcsillagos szálloda, amely ötvözi a magyar történelmi örökséget a kortárs luxus világával. A szálloda teljes körű márka- és kommunikáció stratégiáját, valamint arculatát a BDPST Koncept tervezte és valósította meg – az alapkoncepció kidolgozásától kezdve a vizuális identitásáig. A BDPST Koncept a mai napig teljes körűen támogatja a szálloda marketingkommunikációs tevékenységét, biztosítva az egységességet, a kreativitást és az erős márka jelenlétét az összes csatornán.

A projektet alapos kutatással kezdtük, amely a helyszínt, az épületeket, az utcát és a tágabb városi környezetet is lefedte. Célunk az volt, hogy mélyrehatóan megértsük a történelmi és kulturális hátteret, és erre alapozva egy hiteles márkát hozzunk létre.
A márkastratégia Budapest aranykorának újraértelmezésére épült – arra az időszakra, amikor Dorottya főhercegné és József nádor a várost virágzó kulturális központtá formálták. Ez a stratégia a szállodát a hagyomány és a kortárs kényelem találkozási pontjaként pozicionálja.
A márkanarratíva Dorottya és József alakja köré épül – a fejlődés és kifinomultság szimbólumaiként. Történetük végigvonul a szálloda minden részletén, hidat képezve a múlt és jelen között.

A márkanarratívát a magyar történelem Aranykora ihlette, amikor Dorottya főhercegné és József nádor vezetésével Budapest egy vidéki városból nyugat-európai színvonalú kulturális központtá, metropolisszá vált.

Márka pillérek

Dorottya főhercegné és József nádor története áthatja a szállodát, és egységbe foglalja annak minden elemét – kapcsolatot teremtve a múlt és a jelen, valamint a különböző stílusok és korszakok között.

VÁRATLAN UTAZÁS
INSPIRÁLÓ KÖRNYEZET
KAPCSOLATOK TEREMTÉSE
A HOLNAP TÖRTÉNELME

Vizuális megjelenés

Az egyedi logó ötvözi a hagyományos szimbólumokat a modern betűtípussal, így jól kifejezi a márka múlt és jelen közötti harmóniáját. Emellett a logó finoman utal az épület jellegzetes építészeti elemeire, erősítve ezzel a márka egyediségét és hitelességét.

Művészeti és fotográfiai koncepció

A Dorothea Hotelben Tombor Zoltán fotóművész fényképei egyaránt megtalálhatók a Heritage és a Contemporary szobákban, utalva az épületek különböző korszakaira. Ezek szorosan kapcsolódnak a márka arculatához, valamint a márka pilléreihez, a „Kapcsolatok teremtéséhez” és a „Váratlan utazáshoz”.

Stratégiai márka- és bevezetéskommunikáció

Kidolgoztunk és sikeresen megvalósítottunk egy átfogó, stratégiai tervet, amely lefedi a szálloda piacra lépését, digitális jelenlétét és hosszú távú kommunikációját. Ez a terv magában foglalta a célzott go-to-market stratégiát, platformokra szabott közösségi média és influenszer kampányokat, hatékony PR aktivitásokat, valamint egy értékvezérelt CSR programot. Célunk volt, hogy maximalizáljuk a márka ismertségét, növeljük az elköteleződést, és erősítsük a márka relevanciáját a piacon.